Op zoek naar een baan? Bekijk onze Werken bij Interzorg website.

Dagbesteding

Bij dagbesteding krijgt u structuur en ritme. En bent u tegelijkertijd leuk bezig, terwijl u alle aandacht krijgt. Daarnaast is dagbesteding ook fijn voor het thuisfront. De mantelzorg wordt tijdelijk ontlast.

Onze gespecialiseerde medewerkers activeren u met leuke activiteiten. Zij begrijpen uw situatie en helpen u te ontdekken wat u wél nog kan. Daardoor zult u zich fijner voelen en meer plezier in het leven hebben.

277A0509

Wanneer zou u dagbesteding aan willen vragen?

Nou, bijvoorbeeld bij het vinden van een juist dagritme. Of als echte aandacht te weinig gegeven kan worden. Daarnaast stimuleert de dagbesteding de zelfredzaamheid en vergroot het het gevoel van eigenwaarde.

Maar ook lichamelijk of psychische problemen kunnen een reden zijn om bij ons dagbesteding aan te vragen. Of bij een niet aangeboren hersenafwijking.

Wij gaan in ieder geval samen met u bekijken wat de mogelijkheden zijn. Belangrijk daarbij is onze aanpak. We kijken namelijk vooral naar wat u wél kan. En waar mogelijk leren we u nieuwe vaardigheden aan, zodat u zoveel mogelijk zelf de regie houdt. Dat maakt het leven zoveel plezieriger!

Onze dagbesteding vindt plaats bij De Scharrelboerderij, een fijne plek aan de rand van Oss, waar jong en oud elkaar kunnen ontmoeten in de buurt van dieren, tuin en platteland. Meer informatie over deze fijne plek kunt u vinden op www.descharrelboerderij.nl.

Waarom zou u voor Interzorg willen kiezen?

Wij zijn een kleinschalige organisatie. Onze cliënten kennen wij goed en we vinden warme persoonlijke contacten erg belangrijk.
Maar ook onze kwaliteit van zorg en onze deskundige medewerkers zijn redenen om voor ons te kiezen. En wij kijken kritisch naar onszelf. Kan het beter? Dan doen we het beter.

Huishoudelijke hulp bij Interzorg thuiszorg

Kwaliteit van zorg

Deskundig personeel

Wij voelen een grote verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van uw zorg. Hier doen wij veel aan. Zo bieden wij dagbesteding aan met medewerkers die precies weten wat ze doen. En werken vanuit hun hart.

Al onze medewerkers voldoen aan de opleidingseisen die gesteld worden. Daarnaast beschikken zij in het algemeen over ruime ervaring. Zij werken vanuit het hart met de u, de cliënt, als middelpunt.

Wij kijken naar ons zelf en leren van u

Eens per jaar houden wij een onderzoek naar de kwaliteit van de geleverde zorg. Dit wordt verzorgd door een onafhankelijk bureau. Indien u hiervoor wordt geselecteerd, kunt u aangeven hoe tevreden u bent. Maar ook wat eventueel beter kan.

Ook als cliënten uit zorg gaan, vraagt Interzorg altijd zelf naar de tevredenheid van deze cliënten.

Interzorg scoort heel goed bij beide onderzoeken.

Wettelijke eisen

Zorgaanbieders moeten aan tal van kwaliteitskaders en wetten voldoen. Interzorg voldoet hier aan.

Maar we doen meer. We willen graag de kwaliteit van onze zorg zo hoog mogelijk houden. Daarom beschikken we over een kwaliteitsmanagement dat voldoet aan de eisen van ISO 9001:2015.

output-onlinepngtools
h4-mailchimp

Aanvragen voor nieuwe cliënten

Dagbesteding valt onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De Wmo consulent van uw gemeente of het sociaal wijkteam uit uw gemeente bepaalt of u hiervoor in aanmerking komt. U kunt hiervoor dus contact opnemen met de afdeling Wmo van uw gemeente. Indien de gemeente vaststelt dat u in aanmerking komt voor dagbesteding kunt u telefonisch contact opnemen met Interzorg via 088 44 40 500.

Werkgebied van Interzorg

Dagbesteding wordt aangeboden voor het werkgebied Oss en Bernheze.

Kosten van dagbesteding

De kosten voor dagbesteding worden betaald door de gemeente vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Wel betaalt u zelf voor uw dagbesteding een kleine eigen bijdrage per maand. Momenteel is dit vastgesteld op maximaal €19,00 per maand.

Het kan ook zo zijn dat de dagbesteding onderdeel is van uw zorgpakket dat u ontvangt vanuit de Wet langdurige zorg. Ook dan hoeft u zelf de zorg niet te betalen. Die wordt betaald aan Interzorg door het Zorgkantoor. Wel moet u in dat geval een eigen bijdrage betalen aan het Centraal Administratiekantoor (CAK). Deze eigen bijdrage is afhankelijk van de hoogte van uw inkomsten, uw gezinssamenstelling of uw spaargeld.

277A0500

Aanvraag formulier

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
277A0308

Vanwege hersenletsel in het verleden heb ik wat extra structuur nodig. Heel fijn dus dat Carolien me allerlei praktische tips geeft. Dat ik op zondag ook een keer kan stofzuigen bijvoorbeeld. Of ze laat een briefje voor me achter dat ik de was nog uit de wasmachine moet halen. Bovendien kunnen we alles rechtstreeks met haar regelen. Als we bijvoorbeeld een keertje een afspraak willen verzetten, komen we daar samen altijd uit. Ook het hoofdkantoor is laagdrempelig: ik word altijd snel en persoonlijk geholpen. Écht heel fijn.

Als er iets misgaat met mijn stoma, word ik altijd snel geholpen. De hulp is er dan binnen een uur en lost de problemen direct op. Heel prettig! Zo weet ik nog die ene keer dat mijn huid helemaal vol vlekken zat. Ik raakte wat in paniek, maar de hulp heeft direct foto’s gemaakt en ze naar het ziekenhuis gemaild. Die daadkracht helpt me op zo’n moment enorm.

Monique weet altijd precies wat ze moet doen. En ze doet het snel, netjes en keurig op tijd. Dat geeft me een gevoel van zekerheid. Ik help altijd graag een handje mee als ze aan het werk is. Dan stoffen we samen de kamer en kletsen we ondertussen wat. Natuurlijk werkt iedere hulp op haar eigen manier, maar dit is voor mij een hele fijne werkwijze. En voor haar vast ook!